• 3 mei 2017
  • Molen De Volksvriend, Oudestraat, Gemert

Ieder jaar organiseert de Molenstichting Noord-Brabant een ontmoetingsavond, bedoeld voor molenaars en moleneigenaren. Na de succesvolle en gezellige bijeenkomst vorig jaar in de Kilsdonkse Molen in Heeswijk-Dinther is het weer tijd voor een nieuwe bijeenkomst op 3 mei aanstaande.

De stichting nodigt de Brabantse molenmensen graag voor deze bijeenkomst uit. Hiermee willen we een plek bieden om elkaar te ontmoeten en informatie te ontvangen en uit te wisselen over de Brabantse molens.

Dit jaar bezoeken we de prachtig gerestaureerde molen De Volksvriend aan de Oudestraat in Gemert, waarvan de officiële opening dan al door gedeputeerde Henry Swinkels op 19 april wordt verricht. In het weekend van 22 en 23 april is de molen dan voor de eerste keer sinds ruim 40 jaar in vol ornaat en geheel maalvaardig aan het publiek getoond.

Aansluitend is onze bijeenkomst dan in Het Ridderhof,  Ridderplein 19 in Gemert, zo’n 800 m van de molen gelegen.

19.00 uur:       Rondleiding door de gerestaureerde molen de Volksvriend aan de Oudestraat in Gemert  voor de geïnteresseerden.

20.00 uur:       Vergadering in Het Ridderhof.

Gemert