Op donderdag 17 november 2022 j.l. werd een vergadering voor de leden van Afdeling Noord-Brabant in café De Brouwer te Moergestel georganiseerd. Sinds 2019 was het eindelijk weer mogelijk om zo’n avond na alle Corona beperkingen te organiseren.

Bestuurswisselingen

Na de opening werden twee gasten, de voorzitter van het Gilde, Erik Kopp, en de adviseur omgevingswet en molenbiotoop van De Hollandsche Molen Agnes de Boer voorgesteld en welkom geheten, volgde het agendapunt “Wisselingen in het bestuur van de afdeling”. Patrick van Kessel was dit jaar na bijna 12 jaar al eerder gestopt als voorzitter, helaas was hij verhinderd en zal op een ander moment afscheid van hem worden genomen. Jan van Elteren de opleidingscoördinator heeft ook aangekondigd te stoppen met zijn functie binnen het bestuur. Jan zal niet helemaal uit het beeld verdwijnen en zal zich op de achtergrond als adviseur en ondersteuning voor het bestuur inzetten.  Jammer genoeg zijn ook Niels Okhuijzen Mulder en Twan Rooijakkers, na een korte tijd, uit hun functie teruggetreden.

De kandidaten werden voorgesteld en de vergadering heeft unaniem ingestemd met de voordracht. Na de pauze werden de nieuwe bestuursleden in hun functie bekend gemaakt:

Voorzitter: Peter van Rongen (molenaar De Volksvriend in Liessel)

Secretaris: Willem Boender (molenaar ‘t Nupke Geldrop)

Penningmeester: Ben van Roosmalen (molenaar Molen van Hapert)

Opleidingscoördinator: Hans Kalkhoven (molenaar Collse watermolen Eindhoven)

Lid: Peter Jansen (Mio de Heimolen Rucphen)

Ondersteuning en advies: Jan van Elteren (molenaar De Akkermolen Zundert)