Inmiddels is het een traditie dat op 2e paasdag een aantal molens van de molenvereniging Molenvrienden Land van Cuijk e.o. hun deuren wijd openzetten voor publiek. Na 2 jaar van stilstand, als gevolg van Corona, pakken we dit jaar de draad weer op en zullen op maandag 18 april as. de molenaars van maar liefst 6 molens hun molens voor het publiek open hebben:
• De Korenbloem Vloetweg 1 5841 AS Oploo
• Watermolen Watermolenstraat 2 5841 CT Oploo
• Luctor et Emergo Kapelstraat 31 5447 AA Rijkevoort
• De Heimolen Wanroijseweg 99 5454 NE Sint Hubert
• Hamse molen Molenstraat 23 5446 PL Wanroij
• Martinus Molenstraat 24 5835 AZ Beugen
De molens zijn geopend tussen 11.00 – 16.30 uur.
Een gratis fietsroute van ± 45 km via knooppunten is verkrijgbaar op de deelnemende molens maar kan eventueel ook via de website van de vereniging gedownload worden (www.molenvrienden.nl)
Er worden op de molens rondleidingen gegeven en als het weer het toelaat, zal er ook eventueel gemalen worden. In en rondom de molens worden allerlei activiteiten gehouden met als hoofdthema “Kunst op de Molen”. Er is koffie en thee verkrijgbaar en op een molen worden pannenkoeken gebakken.