LIESSEL – Op 11 april 2016 is op 82-jarige leeftijd overleden Piet Meulendijks. Piet was de vaste molenaar van De Volksvriend te Liessel, en was daarnaast vaak te vinden op molen Laurentia te Milheeze.

De vrijwilligers van de Molenstichting Gemert-Bakel spreken van een groot verlies; behalve de naam van zijn molen was Piet zelf ook een echte ‘Volksvriend’.

“Je kon altijd bij hem terecht voor een bakje koffie en een speculaasje. Je had altijd het gevoel dat je zeer welkom was, en Piet was nooit te beroerd om zijn molenkennis met iedereen te delen. Ook op het fysieke vlak was Piet nooit te beroerd om zijn handen uit de mouwen te steken wat hem tot op het laatst nog redelijk goed afging. Met hem is een groot man heen gegaan.”

Foto: Molen ‘De Volksvriend’ te Liessel.