Molenontmoetingsavond 4 nov 2024

Het bestuur van Molenstichting Noord-Brabant wil u graag uitnodigen voor onze jaarlijkse molenontmoetingsavond op 4 november 2024.

Dit jaar vindt de bijeenkomst plaats in Restaurant de Molen, Vaartstraat 102 te Kaatsheuvel.

Dit restaurant is gevestigd in de romp en het pakhuis van Molen De Couwenberg. Met molenaar Wim Coppens is afgestemd dat de molen vrij te bezoeken is.

De Molenontmoetingsavond begint om 19.30 uur.

We beginnen met een korte inleiding van de molen ter plaatse die dit jaar 175 jaar bestaat. Dit wordt verzorgd door de lokale Heemkundekring.

Daarna gaan we naar de hoofdgastspreker: Ineke Strouken

Ineke was 32 jaar directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland en onder andere in 2020 winnaar van de Brabant Bokaal en ook lid van Stichting De Brabantse Hoeders. Ineke heeft ook de nationale en internationale voordracht van het ambacht van molenaar voor de UNESCO lijst immaterieel erfgoed begeleid.

Na afloop van de sprekers is er nog gelegenheid voor ontmoeting tot ongeveer 22.00 uur.

Hartelijke groet

Het bestuur van Molenstichting Noord-Brabant.

UitnodMolencontact4nov24