Veel, zo niet alle, moleneigenaren zullen hun molen hebben verzekerd. Of die verzekering voldoende is of tegen een redelijke prijs, zal niet voor iedereen duidelijk zijn.

Molenstichting Noord-Brabant wil daarom aan dit onderwerp aandacht te besteden, en wel tijdens de jaarlijkse contactbijeenkomst in het voorjaar van 2017. Wij hebben een deskundige van Donatus Verzekeringen uit Rosmalen (www.donatus.nl) bereid gevonden een presentatie te geven, en de vragen die u heeft te beantwoorden. Deze verzekeraar is een zelfstandige, onderlinge verzekeraar die zich aanvankelijk bezig hield met het verzekeren van kerken en kloosters, maar later ook met andere rijks- en gemeentelijke monumenten. Ook voor molens bieden zij een goede verzekeringsmogelijkheid.

Graag horen wij van u of u het een goed idee vindt om dit onderwerp op de agenda van de contactbijeenkomst te zetten. Als u al vragen heeft op het terrein van verzekering, kunt u deze aan ons doorgeven via bestuur@molenstichtingnoord-brabant.nl. Wij zorgen er dan voor dat deze bij de deskundige terecht komen en dat u de antwoorden (ofwel tijdens de bijeenkomst, of in de nieuwsbrief, of persoonlijk) krijgt.